Elektrostacijas ekspluatācijas uzņēmumam Px limited bija jāaizstāj seši divu ātrumu motori vienā Q501 dzesēšanas torņa kvadrantā. Uzņēmums cerēja novērst tehniskās apkopes problēmas, ko izraisīja asmeņu, gultņu un pārnesumkārbu trieciena slodze agresīvas vides rezultātā, kas izraisīja augstu koroziju. Px limited vēlējās atkārtoti izmantot esošās vadības sadalnes, lai projekts būtu rentabls, taču problēmas radīja to šaurās dimensijas.
Control Techniques uzstādīja sešus 132 kW Unidrive SP maiņstrāvas piedziņas DOL (direct-on-line) startera komplektā, un katrs no tiem ērti ietilpstot šaurajā sadalnē. Piedziņas darbojas ar atvērtā cikla vadību, ar papildu iebūvētu ievadizvades ierīci, kas nodrošina sekvencēšanas kontroli un ir savienota ar esošo sistēmu.
Tikai Control Techniques spēja piedāvāt piedziņas ar atbilstošām funkcijām un kompaktu izmēru. DOL starteri rada mehāniskas saķeršanās ar komponentēm, savukārt ar mainīga ātruma piedziņu ventilatorus iedarbina saudzīgi un līdz divu ātrumu iestatītajiem punktiem. Tāpat apstāšanās secība ir iepriekš noteikta slīpuma pazemināšana.
Px jauno mainīga ātruma vadāmo kvadrantu darbina ar nedaudz lielāku ātrumu nekā iepriekš, nodrošinot šī kvadranta labāku veiktspēju. Tai pat laikā piedziņas darbojas ļoti klusi ar ļoti mazu siltuma jaudu. Tā ir ļoti vējaina vieta, tāpēc dažreiz nācās samazināt kvadranta ātrumu, jo ventilatori vibrācijas dēļ varēja izslīdēt. Taču, izmantojot ventilatorus ar Control Techniques mainīga ātruma piedziņām, visu kvadrantu var nolaist līdz vidējam punktam, saglabājot kvadrantu ekspluatācijā. Dzesēšanas torņa veiktspējai ir izšķiroša nozīme vakuuma radīšanai kondensatorā uz tvaika turbīnām un vispārējai stacijas efektivitātei.
Lai varētu konkurēt ļoti agresīvajā Eiropas tirgū, uzņēmuma bija ievērojami jāpalielina kokmateriālu izlaide, neradot enerģijas patēriņa un ekspluatācijas izmaksu pieaugumu. Kokzāģētavā tika veikts būtisks jauninājums, kas ietvēra 1.2 MW maiņstrāvas piedziņas uzstādīšanu, lai palielinātu līnijas ātrumu un jaudu.
Tika veikta būtiska zāģu un frēzmašīnu piedziņu pārkārtošana kopumā septiņās līdzstrāvas kopnēs, katra ar tikai vienu drupinātāju, dalītu padevi, zemāku darba temperatūru sadalnēs (ar zemāku bremzēšanas spēju) un enerģijas patēriņa samazinājumu.
Lai vadītu 1800 apgr./min. frēzmašīnas, tika izmantotas četras Unidrive SPM lielo moduļu piedziņas ar jaudu 160 kW, no kuriem divi pāri izvada baļķus no apļveida formas līdz kvadrātveida profilam, pirms tie iet caur ripzāģiem. Unidrive SPM vienības atrodas četrās atsevišķās kopnēs, katra ar strāvas padevi, rektifikāciju, RFI slāpēšanu un bremzēšanas rezistoriem, ar 15 mazākām Unidrive SP piedziņām, kas izvietotas vēl trīs līdzstrāvas kopnēs atvērtā cikla režīmā no 5.5 līdz 30 kW.
Unidrive SPM IP20 ievades un izvades moduļu klāsts ļauj izveidot visaptverošu energosistēmu klāstu. Iekļaujot diapazonu no 90 kW līdz 1.5 MW, vienības ir ārkārtīgi kompaktas un ir paredzētas savstarpējai savienošanai ar kopīgu līdzstrāvas kopnes padevi, lai samazinātu ekspluatācijas izmaksas, atjaunojot bremzēšanas enerģiju maiņstrāvas tīklā un cirkulējot enerģiju starp piedziņām, lai nodrošinātu efektīvu motoru bremzēšanu.
Iekārtas izlaide divkāršojās līdz 200 000 kubikmetriem zāģētu kokmateriālu par aptuveni tādām pašām darbības izmaksām, kas nozīmē, ka elektroenerģijas patēriņš uz vienu kubikmetru sagrieztu kokmateriālu tika samazinātas gandrīz uz pusi.
Samazinoties precizitātei un sinhronizācijai starp konveijera ātrumu un saldējuma iesaiņošanas iekārtu darbībām, palielinājās noraidīto vienību daudzums. Šīs vienības veidoja akritumus no saldējuma un iepakojuma maisījuma, kas bija jānosūta atkritumu poligonā, radot papildu izmaksas zaudētajai produkcijai. Tāpēc uzņēmumam bija nepieciešams inženiertehniskais risinājums.
Izanalizējot problēmu, tika izstrādāts risinājums balstīts uz sešām servo piedziņām. Galvenais bija precīza sinhronizācija starp pašām piedziņām un saldējuma ražošanas līniju. Līniju / gofrēšanas piedziņu vadīšanai tika izvēlēti seši Control Techniques "Maxi Maestro" augstas veiktspējas līdzstrāvas servo pastiprinātāji, vēl viens iesaiņojuma padevējam un 7.5 kW Unidrive SP spīļu piedziņai. Iebūvētais SM programmas modulis nodrošināja pilnīgu iesaiņošanas iekārtu programmēšanu, izmantojot SyPT programmēšanas programmatūru.
Šī projekta atslēga ir Unidrive SP funkcionalitāte. Tiek izmantots SM programmas modulis kā programmēšanas platforma ar Control Techniques SyPT programmēšanas programmatūras palīdzību. Tas deva 3. līmeņa PLC sniegumu, kas evērojami vienkāršoja projektu, likvidēja nepieciešamību pēc PLC un padarīja risinājumu par ļoti rentablu. Tagad var pielagot jebkuru produkta garumu, vienkārši pielāgojot parametrus, un visa sistēma ir digitāli bloķēta precīzā sinhronizācijā.
Tā kā saldējuma iesaiņošanas iekārta ir atjaunota, sinhronizācijas kļūmju dēļ noraidītās vienības ir pilnībā novērstas, un noraidījumu līmenis visā līnijā kopumā ir samazinājies par masveida 90%. Tas ir veicinājis līnijas ražošanu, jo ir krasi samazināts atkritumu daudzums, un, ņemot vērā ražošanas ietaupījumus, kā arī samazinātās izmaksas par atkritumu nosūtīšanu uz poligonu, šī projekta atmaksa notika ātrāk, nekā tika paredzēts.
Aptuveni 1200 piena pārstrādes uzņēmumi katru gadu Šveicē saražo vidēji 170 000 tonnu siera. Lielākā daļa ir lielu bloku vai "riteņu" formā, kuru diametrs nepārsniedz 1 metru, un tie sver no dažiem kilogramiem līdz 50 kg vai vairāk. Kad sieri ir jauni, tos katru dienu ir jāpagriež un jāmazgā ar sālījumu kā daļa no nogatavināšanas procesa. Šis ir smags, darbietilpīgs process, kas miljoniem reižu dienā jāveic siera uzglabāšanas vietās.
LEU uzņēmuma ražotās siera apstrādes iekārtas ir spējīgas apstrādāt līdz 180 dēļiem (540 sieriem) stundā, 23 stundas dienā, 7 dienas nedēļā. Iekārtām jādarbojas kodīgā vidē ar pastāvīgu sāls izsmidzināšanu un amonjaka klātbūtni. Tās ir būvētas atbilstoši standartiem, kas aizsargātas ar IP55, un maiņstrāvas motoriem ar noslēgtiem gultņiem un īpašiem aizsargpārklājumiem.
Katra darbība, kas nepieciešama, lai tiktu galā ar siera dēli, pagrieztu sieru, izbertu to ar sālījumu, pēc tam atgrieztu atpakaļ uz paplātes un tad uz statīva, ir servo ass, ko kontrolē ar Nidec | Control Techniques Unidrive SP piedziņām. Piedziņas ir 4 līdz 7.5 kW - izmērs atkarīgs no siera lieluma un svara. Atkarībā no iekārtas var būt līdz pat 11 asīm, no kurām katra atrodas 0,55 vai 1,5 kW Commander SK maiņstrāvas piedziņas kontrolē. Katrs saņem savu ātruma / pozīcijas iestatījumu no galvenā kontrolējošā centrālā procesora.
Piedziņas ļauj precīzi kontrolēt katru darbību ar atkārtojamu pozīcijas precizitāti ± 0,1 mm un ļauj ražotājiem rotēt daudz lielākus siera daudzumus. Uzņēmums ir 100% pārgājis uz Control Techniques piedziņām to uzticamības un kompaktā izmēra dēļ.
Nidec | Control Techniques (agrāk Emerson) projektē un ražo elektromotoru kontroles tehnoloģijas rūpniecībai. Piedāvājumā ir ietvertas maiņstrāvas, līdzstrāvas un servo mainīgā ātruma piedziņas, kā arī jaudas pārveidošanas tehnoloģijas. Control Techniques ir dibināts 1973. gadā Apvienotajā Karalistē, un tam ir spēcīga klientu bāze visā Eiropā, Amerikā un Āzijā. Tā primārie tirgi ir balstīti uz ražošanas automatizāciju, jo īpaši nozarēs, kurās tiek vērtēta augstas veiktspējas motoru kontrole, piemēram, drukāšana, iepakošana un darbgaldi. Control Techniques ir motoru kontroles līderis arī liftu tirgū. Īpaša uzmanība tiek pievērsta rūpnieciskiem lietojumiem, kuriem nepieciešama energoefektivitāte, piemēram, ventilatoriem, sūkņiem un kompresoriem.
Tradicionālās motora sistēmas darbojas ar nemainīgu ātrumu, un izmaiņas izejā kontrolē kāda veida mehāniskā drosele kā vārsts vai līste. Visā darbošanās laikā motori turpina darboties ar pilnu ātrumu un izmanto elektroenerģiju ar pilnu slodzi, pat ja paveicamais darbs ir minimāls. Tā ir ārkārtīgi neefektīva enerģijas izmantošana. Tā kā motori patērē lielāko daļu saražotās enerģijas, izmantojot frekvences pārveidotāja piedziņu, galalietotāji var ietaupīt 25-70% enerģijas. No tā izriet, ka samazināsies rūpnīcas kopējās jaudas prasības.
Mainīga frekvences piedziņa tiek izmantota jebkurā mehāniskā aprīkojumā, ko darbina elektriskie motori. Tā nodrošina ļoti precīzu elektromotoru vadību, lai to apgriezienus varētu pielāgot vajadzīgajā ātrumā. Tā tiek izmantota tikai nepieciešamā enerģija, nevis pārmērīga, motoram darbojoties nemainīgā ātrumā. Piemēram, ja motors ir pievienots ventilatoram un gaisa plūsma ir jāsamazina, tad bez frekvences pārveidotāja piedziņas, kas pievienots motoram, vienīgais veids kā samazināt gaisa plūsmu, ir ieviest mehānisko plūsmas regulatoru. To darot, gaisa plūsma samazinās, bet motora ātrums nesamazinās un nepieciesamā jauda būtiski nemainās. Ja motoram ir pievienota frekvences pārveidotāja piedziņa, lai regulētu gaisa plūsmu, tiek samazināts motora ātrums un arī nepieciešamā jauda.
Piedziņas intelekts nozīmē, ka var ieprogrammēt dažādus paātrinājuma un palēninājuma profilus. Izvēloties ne tik agresīvu palaišanas / apstāšanās profilu, tas var ievērojami samazināt spriegumu uz piedziņas līnijas mehāniskajiem komponentiem, nodrošinot uzticamu un ilgu kalpošanas laiku. Tas ir ļoti svarīgi veiksmīgam procesam, kuram ir pievienots elektromotors. Piemēram, pieņemsim, ka motors ir piestiprināts pie konveijera lentes un uz tā stāv pudeles. Ja konveijera lente tiek strauji paātrināta, visas pudeles var apgāzties.
Fiksēta ātruma motoriem bieži vien nepieciešama ātruma samazināšanas mehānika, lai sasniegtu pareizu darbības ātrumu. Tās var būt pārnesumkārbas vai siksnas un trīši. Tas rada lielākas izmaksas un tehniskās apkopes prasības. Frekvences pārveidotāja piedziņas mainīgais ātrums var novērst šo mehānisko saskarņu nepieciešamību.
Frekvenču pārveidotāji Control Techniques